Excursie de o zi: Casa Domnească de la Brebu


Cum? A dat ghiocelul și noi nu am început încă să hălăduim?
Mintea ne spunea că trebuie să ieșim undeva, să ne bucurăm de peisaje și de vremea care a început să fie mai blândă, corpul ne trimitea încă semnale de hibernare.

Și cum stăteam noi așa loviți de o mega lene și ne gândeam pe unde să mai mergem și că locațiile care sunt foarte aproape de București parcă le-am cam epuizat deja, mă lovește epifania direct în moalele materiei cenușii: "Puui, tu știi că am luat un pliant anul trecut de la Conacul Pană Filipescu și scria acolo ceva de o curte domnească undeva lângă Câmpina?".

Așa că m-am pus pe făcut research, ca să nu fac cum am făcut anul trecut cu marele "conac" inexistent de la Măgurele 😁

Tips: nu setați pe Google maps "Brebu", întrucât aparent sunt foarte multe sate cu acest nume. Casa Domnească se află de fapt în localitatea Brebu Mănăstirei. Setați "Curtea/Casa Domnească Brebu" sau "Royal House Museum Brebu".


Brebu se află la cca o oră și jumătate de București, lângă Câmpina/Doftana.

Despre ce este de fapt vorba în "propoziție"?
Despre un complex arhitectural medieval (sec XVII).

Complexul este împrejmuit de un zid, iar accesul se face printr-un turn-clopotniță.


În interiorul curții foarte frumos amenajate se află Biserica și Casa Domnească.


 



Casa Domnească adăpostește o expoziție permanentă de artă și istorie medievală. Pe care am reușit să o "vizităm" în același stil caracteristic. De fapt nu, de data aceasta cred că am spart recordurile anterioare. Știți cum trece săgeata prin văzduh? Well...să vedeți cu ce viteză trece când se apucă Sfârcolacul să urle pentru că el de fapt vrea afară în iarbă și noroi, nu la expoziție 😅
Fapt pentru care trebuie să îi mulțumim din nou ghidului pentru răbdare și pentru că s-a putut concentra în urletele apocaliptice ale șocâtelui 😅

Am tras doua poze din fugă, încercând să îmi stăpânesc Eriniile mentale și să mă concentrez pe respirație (insipr 4 secunde, țin aerul, expir 4 secunde).

Pentru cei binecuvântați cu liniște și pace sufletească, ceea ce îmi doresc și mie, chiar aveți ce vedea în cadrul expoziției. Obiectele medievale aflate acolo (de la arme, la cărți, obiecte bisericești sau haine) se află într-o stare excepțională.


În celălalt corp al clădirii sunt mereu diverse expoziții temporare. 
Noi am prins o expoziție dedicată Primului Război Mondial (arme, costume, instrumente medicale).

 

Acestea fiind spuse, am purces afară din muzeu, spre deosebita fericire a șocâtelui: iarbă, noroi, spațiu de zburdat, tămbălău, nebunie! Plus că am prins trei anotimpuri într-o singură zi: ploaie, ninsoare, dar și o adevărată zi de primăvară cu soare și căldură. Vremea parcă a știut că va veni peste noi virusachele păcii și și-a spus: ia să le dau la ăștia cu de toate, că nu mai pupă după aia 😕

Acestea fiind spuse, am ieșit pe portița din spate a curții ca să nimerim în... plin parc, prieteni!


Un parc imens, cu pădurice de brazi, cu alei, cu băncuțe și lac. Un parc în care nu era nici țipenie de om când am fost. Deci cum s-ar spune, am avut un parc rezervat exclusiv pentru noi 😁






Ce să vă spun? Că acum, de când stăm închiși în casă carantinați de aproape trei săptămâni, visez numai la parcul de la Brebu? 😄 Nu vă spun!
Dar știu sigur că atunci când va trece carantina, îmi veți asculta îndemnul căruia poate nu i-ați dat multă atenție până acum și veți ieși din casă.
Până atunci aveți grijă de voi și de ai voștri sfârcolaci!

Disclaimer: ca să nu aruncați cu făină, cartofi sau Doamne ferește, drojdie în familia Rachetă, țin să precizez că această excursie a fost "executată" în ultimul weekend al lunii februarie.
E cu mai puțină voie bună din cauză de prea mult stat în casă, dar și pentru că i-am lăsat domnului muzeograf de la Casa Domnească adresa blogului și nu vreau să îmi stric imaginea de femeie serioasă și cu toate mințile la ea 😂

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea