Excursie de o zi în Dobrogea: Enisala, Sarichioi, Satul Tradițional Pescăresc și Celic Dere

Au trecut două săptămâni de la vacanța noastră și rămăsesem datori cu "Aventurile familiei Rachetă" de la mare.😊
În mare parte, am stat ca ploșnițele la plajă, doar că de la atâta stat degeaba ni s-a făcut dor de poteci, așa că am decis să facem o excursie kids friendly de o zi în Dobrogea. Foarte kids friendly, întrucât de data aceasta am fost două familii, cu trei copii în total, nu doar noi cu Sfârco.
A fost o excursie minunată și sunt mândră de toți copiii că au făcut totuși față unui tur de forță destul de obositor. 💓 Ca să fiu sinceră, simțeam puțin niște sudori reci pe șiră la gândul că este posibil să nu putem gestiona eventuale situații sfârcolăcești, ori că prietenei noastre nu îi va plăcea sau că li se va părea prea obositor, sau... Aoleu, panică, panică! (Da, Miha, acum afli și tu că deși păream zmeu, eram piftie toată la gândul că nu vă va plăcea 😂😂😂).

Dar să începem cu începutul.
Am fost cazați la Casa Olandeză Corbu, unde am avut parte de un altfel de ședere (muuult mai faină) ca până acum.
Ca să fim sinceri, de când îl avem pe Sfârco, am cam evitat cazarea la pensiuni. De ce? Pentru că tot felul de oameni, pentru că manele la ore târzii în noapte sau din contră, dimineața la prima oră, pentru că uși trântite la ora de somn a copilului, pentru că posibil ca o situație magistrală pentru Sfârco, precum pierderea unei mașinuțe să trezească toată pensiunea până am reuși noi să o gestionăm (de obicei în maxim 5 minute, dar suficient cât să vrea colocatarii pensiunii să ne sugrume). 😂
Nah, sunt lucruri pe care nu le poți prevedea, așa că de când cu cel mic, ne-am cazat până acum ori la hotel, ori am închiriat apartamente prin diverse platforme online.
Nu a fost cazul și aici, deoarece vila se închiriază integral doar grupurilor (cum de nu m-am gândit și la varianta asta până acum?). Unde mai pui că au și loc de joacă pentru copii (sfârcolacii au amețit trambulina), este liniște, au niște băi imense și bucătărie complet utilată, în care am făcut și seară de învârtit clătite pentru copii.
Este prima oară când stăm la pensiune la mare, dar vă spun sincer, că parcă nicicând nu am avut o vacanță de vară mai reușită. Poate faptul că am fost un grup fain, poate pentru că Sfârco a avut prieteni de joacă, sau să fi fost faptul că ne-am gospodărit singuri, ori că am putut sta seara în curte, pe iarbă la povești, fără teama că deranjăm pe cineva? Cine știe, cert este că a fost frumos și foarte fain pentru copii.

Plajă am făcut atât la Corbu, cât și la Mamaia și Năvodari. La Năvodari am stat cel mai mult la plajă. Cumva, aici a fost mult mai liber decât la Corbu. Spre pustiu de-a dreptul în cursul săptămânii. 😁

Totuși, după două zile de plajă, am zis că e cazul să ne mai și mișcăm, așa că am luat-o spre primul nostru obiectiv,



Cetatea Medievală Enisala




De la Corbu la Enisala am făcut aproximativ o oră (sunt cca 75 de km).
Spre deosebire de alte cetăți medievale de la noi din țară, interiorul cetății nu este unul foarte spectaculos. Ceea ce impresionează cu adevărat la Enisala este poziționarea sa și peisajele care îți taie răsuflarea.



Situată între lacul Babadag și Razim, în vârful unui deal calcaros ce străjuiește canalele de legătură dintre cele două lacuri, am aflat că fortificația de secol XIV construită de către negustorii genovezi a fost menită să supravegheze transportul maritim. Și tare m-am mirat. Cum adică maritim, întrucât de la ea nu se văd decât lacurile? Ei bine, se pare că în trecut Razimul era de fapt un golf al Mării Negre, pe care înnisipările (sec XV) l-au separat de mare, transformându-l în cel mai mare lac al nostru. A continuat să comunice cu Marea Neagră prin Gura Periteasca și Gura Portița până când în 1980 s-au efectuat îndiguiri, iar lacul a început să se "îndulcească" primind apa Dunării prin foarte multe canale ale brațului Sfântul Gheorghe. Noroc cu vizitele noastre că mai aflăm și noi ceva geografie. 😂



Ne-am plimbat prin cetate, am admirat zidurile sale, am făcut poze, până când au cedat de la căldură verigile slabe: Sfârcolacul și Șeful de Trib. 😂 
Că tot veni vorba, dacă planificați excursii vara în Dobrogea, neapărat luați apă și pălăriuțe, că se lasă cu arșiță și nădușeală.


După cum puteți vedea, părțile feminine ale grupului au rezistat cu stoicism, deși tânjeau după aerul ăla condiționat al căluților metalici care i-au purtat pe drumuri.
Arșită? Caniculă? Pietre încinse? Coafura rezistă. Girl power! 😂😂😂


De la Enisala ne-am propus să ajungem la



Sarichioi



Văzuse Mama Rachetă niște poze demențiale cu acest sat lipovenesc și a zis că e musai să ajungă să îl vadă. Prima oprire? Biserica din Sarichioi. Fix așa a trecut Șeful de Trib pe aplicație, fix în fața unei Biserici cu cimitir am ajuns. 😂😂😂
- Aoleu, să vezi că am greșit ceva. Stai că oprim să întrebăm.
- Păi și ce întrebi? Nu vă supărați, unde sunt făcute pozele astea?
- Câte Biserici sunt în Sarichioi?
- Aveți cumva o Biserică albastră?
- Auzi Șefule, ia bagă tu acolo pe Waze următoarea Biserică din Sarichioi, că mai mult de patru, cinci, nu au cum să aibă și cumva o să ajungem la ea. 😂😂😂

Deci ca să nu orbecăiți ca noi, este vorba de Biserica Nașterea Maicii Domnului 😊


 


Am coborât apoi spre lac pentru a ne bucura de peisajele conturate de acesta și (speram noi) de niște cherhanale deschise, întrucât peste tot în zonă erau panouri cu cherhanale iar pe copii îi luase deja foamea și începuseră să se dedea la mârâială. 😂



 



Așa că am încercat să găsim ceva mâncare în zona denumită strategic "Drumul Cherhanalelor". Și ce credeți? La cherhanaua la care ne-a trimis un localnic nu se serveau decât clienții pensiunii cu pricina (era cu circuit închis). Am plecat la următoarea, unde am fost înștiințați că nu servesc decât vreo trei tipuri de pește pe plită și că durează cca 40-50 de minute să se încingă plita. 😂 Așa că am luat decizia ca decât să ne învârtim precum niște...ouă într-o căldare, să o luăm noi frumos spre Tulcea, unde deja identificasem pe Google un restaurant cu un rating foarte bun.
Așa am ajuns la 



Satul Pescăresc Tradițional Tulcea

 

Ca să fim mai preciși, am ajuns prima oară la restaurantul pescăresc de la intrarea în sat. 😂
Ne-am bucurat atât de preparate din pește, cât și de preparate pe care le găsești într-un restaurant obișnuit (ciorbițe, șnițele, burgeri), numai bune pentru a ne împăca și pofta noastră, a adulților, dar și pe cea a picilor, care nu sunt mari amatori de pește. Plus că la desert picii "au plonjat" într-un orez cu lapte și dulceață ca la Mama Rachetă acasă. Da, ce să vedeți, pe lângă influensăriță de mare succes, Mama Rachetă mai e și o gospodină desăvârșită. 😂😂😂


Imediat ce am plecat de la restaurant, am intrat direct într-un adevărat muzeu al satului dobrogean, în care casele sunt dispuse pe aleile care șerpuiesc precum cele trei canale ale Dunării. Pe marginea fiecărei alei: Chilia, Sulina și Sfântul Gheorghe am găsit case reprezentative ale zonelor respective.




 

Toropiți de la soarele și căldura care ne-au însoțit pe parcursul întregii noastre excursii, am descoperit cu mare încântare că toate casele pot fi vizitate și în interior. Iar când am deschis prima ușă și ne-a lovit aerul răcoros dinăuntru, am crezut că nu o să mai plecăm de acolo. Așa că ne-am așezat care pe scaune, care pe rogojini sau preșuri. 😂


 



Tariful de intrare zicem noi că este unul corect, 10 lei pentru adulți și 5 lei pentru copii.



Am plecat din Tulcea spre ultima destinație a noastră, 



Mănăstirea Celic Dere

 

 

În sfârșit, umbră! În sfârșit, răcoare! Uraaa! 😂😂😂
Ne-am bucurat să intrăm pe aleea umbrită de copaci și să ne tragem sufletul în poienița Mănăstirii.


 

Ne-am plimbat apoi puțin pe alei, am vizitat Mănăstirea și ne-am grăbit spre casă pentru că piticii erau deja pe mod "avion". 😁

 



A fost o excursie super reușită, cu peisaje frumoase. Mă bucur că din toată lista de obiective făcută (habar nu aveți că Mama Rachetă înșirase inițial pe ditamai papirusul zeci de obiective dobrogene), am ales să le vedem pe acestea patru și le recomandăm cu drag și pentru părinți, dar și pentru pitici.

Întrebarea mea ar fi acum ce facem cu restul de obiective din listă? Mai facem un drum până la mare? 😂 Vă las, că dacă citește și Șeful de Trib despre planurile mele noastre făcute de mine, mi-e că mai ieșim noi cu piticii pe balcon. 😂😂😂

Hasta la proxima!
Și nu uitați, Dobrogea = peisaje minunate, super obiective & arșiță. Luați multă apă și pălării!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea