Excursie de o zi în Buzău: Conacul Marghiloman/Vila Albatros, Vulcanii Noroioși, Tabăra de Sculptură Măgura și Mănăstirea Ciolanu

Ce faci atunci când copilul ți-a făcut o toxiinfecție alimentară dar se anunță unul dintre cele mai frumoase weekend-uri de toamnă?
Mergi în excursie, bineînțeles! 😀
Te înarmezi cu baxuri de scutece, saci de plastic și dezinfectanți, îți asumi opririle la fiecare 10 km și: "Diii, Silver, la drum!"
Nu, familia Rachetă nu este formată din părinți inconștienți, ci din părinți trecuți prin atâtea lucruri, încât dacă Sfârcolacul e vioi și fericit, nu îi ține nimic în loc. Nici măcar "grămezile" de numărul doi produse de Sfârcolac. Aia e: oaia dă blană, vaca lapte, găina ouă, iar pisica și copilul...îngrășământ.

Pentru că ne săturasem să o tot luăm spre ieșirea din nordul Bucureștiului, am zis ca de data aceasta să încercăm ceva diferit, așa că am luat-o spre ieșirea din...ați ghicit...nordul Bucureștiului 😀

Am decis să mergem spre Buzău, dar în urma unui simplu research ne-am dat seama că decât să o luăm spre Urziceni, dacă tot avem autostradă până la Ploiești, mai bine o luăm pe ruta Ploiești-Mizil-Buzău.

Zis și făcut!

Prima oprire a fost la

Conacul Marghiloman/Vila Albatros

Sau cum s-ar mai putea spune, spre Casa Căsătoriilor din Buzău. Mda, știu...Mama Rachetă și nunțile...ceva "ciurific".


Vă spun vouă ca nu cumva să faceți ca mine și să plecați câine surd la vânătoare: dacă întenționați să vizitați Vila Albatros și în interior (deși nu vă gândiți să găsiți un conac mobilat în stilul epocii sau ceva în genul acesta, întrucat acolo și-a făcut "cuib" Starea Civilă), mergeți în cursul săptămânii, nu în weekend când sunt nunți.

Noi ne-am bucurat însă de arhitectura conacului care a aparținut lui Alexandru Marghiloman, conac care a fost foarte frumos renovat acum aproximativ 10 ani.
Iar dacă nu știți de la ce provine denumirea de Vila Albatros, aflați că Albatros a fost calul preferat al lui Marghiloman ☺




Vila Albatros se află în centrul grădinii vechiului conac, actualmente Parcul Marghiloman, unul dintre cele mai mari parcuri ale orașului Buzău.
Nouă ne-a plăcut tare mult să ne plimbăm pe aleile lui și să ne jucăm (a se citi "să ne chirăim") în jurul statuilor și a rondurilor de flori.



De la Conacul Marghiloman am făcut aproximativ o oră până la

Vulcanii Noroioși- Pâclele Mari

Nu am să povestesc prea mult despre această locație mega-știută și vizitată de toată lumea, așa că am să las doar câteva poze, cu mențiunea că ne-am chinuit puțin ca să putem face poze în care să nu apară și puhoiul de vizitatori 😀






De la Vulcani am mers să mâncăm în mult prea cunoscutul și deja mult prea aglomeratul Complex Turstic Măgura, iar de acolo ne-am continuat călătoria spre

Tabăra de Sculptură Măgura

Spre rușinea noastră a fost întâia dată când am vizitat-o.
Am mers cu așteptări mici, dar am fost foarte plăcut surprinși. Poienița în care se află tabăra este parcă desprinsă din povești, iar Sfârcolacul a zburdat prin ea precum un ied fericit că a dat de iarbă proaspătă 😀 Și de balegi, aș adăuga. Nu multe, dar suficiente încât să ne "urmărească" prin intermediul Sfârcolacului tot drumul de aici încolo.

 


Fix lângă Tabăra de Sculptură se află

Mănăstirea Ciolanu

Ne-a plăcut tare mult aici. Liniște, peisaje și multa iarbă și frunze pentru iedul familiei. Și fără balegi de data asta.
Ah...și multe pisici numai bune de scărmănat 😀





Mergeți să vedeți ce are județul Buzău de oferit. Pentru că peisajele sunt atât de frumoase, încât merită vizitat indiferent de anotimp.

Până la următorul articol, vă las cu prea-cunoscutul îndemn: ieșiti din casă!😀

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea