Excursie la o oră de București, în Bucov: Conacul Constantin Stere, Zoo, Parcul Memorial Bucov și Grădina Botanică

Dacă tot se încălzește afară, dacă ați reușit deja să goliți rafturile de făină și apă din hipermarket-uri, dar totuși vă e frică de spații închise și aglomerate, vă propun o plimbare în aer liber la doar o oră de București.

Vă garantez că aveți ce face o zi întreagă în Bucov, lângă Ploiești.

Ce este de fapt în Bucov: un parc destul de măricel, cu tot felul de atracții pentru cei mici, un conac/muzeu memorial, grădină zoologică și grădină botanică.
Există loc de parcare chiar în parc (intrarea cu mașina în parc se face contra cost, dar e o sumă modică).

După cum deja v-ați obisnuit cu pasiunea Mamei Rachetă pentru conace, cum am "aterizat" în parc, am început să căutăm

Conacul Constantin și Ion Stere



Nu încercați să întrebați bucovenii sau ploieștenii unde este muzeul/conacul, că nu știu de existența lui și s-ar putea să fiți privit precum un italian din Lombardia zilele astea 😀
Așa cum ne-au confirmat și cei de la muzeu și așa cum am văzut și pe pielea noastră, oamenii care vizitează de o viață zona o fac în principal pentru Grădina Zoologică sau pentru parc.
Dacă sunteți în schimb atenți, la fiecare intersectie mai mare din parc, sunt mici indicatoare către muzeu. El se află în capatul aleii pe care se lasă în stânga Gradina Zoologică.


Înauntru nu se permite fotografierea. Nu știu cum au reușit alții să facă poze, dar nah, românul e inventiv 😀 Noi am zis să respectăm regulile, așa că fără poze din interior de data aceasta.
Alt lucru mai puțin plăcut este că nu prea se permite accesul cu copii mai mici, iar locul nu este disability friendly deloc.

Vă dați seama, când am anunțat la intrare una bucată Sfârcolac, am exclus din start accesul.
Așa că am procedat în a lăsa partea masculină a familiei în părculețul de lângă conac și am purces singură în a descoperi această mică parte a istoriei.

Pentru cei care nu știu Constantin Stere a fost basarabeanul care a pus bazele doctrinei și Partidului Țărănesc din România. Știu, pentru ce se întâmplă acum în România, cuvântul "doctrină" sună puțin cam obsolete 😀.

Tot el a fost fondatorul și conducătorul revistei "Viața Românească", iar rolul său a fost foarte important în unirea Basarabiei cu România.

Dacă doriți să aflați mai multe despre Muzeul Memorial Constantin și Ion Stere, o puteți face aici.

Pe lângă obiectele și mobilierul care au aparținut familiei, conacul găzduiește diferite expoziții temporare foarte interesante. Când am fost noi (de fapt eu 😀) era o expoziție foarte interesanta adresată fumatului. Mai mare potrivire, nici că se putea 😀. Am văzut de la pipe și port-țigarete din fildeș, porțelan sau metale prețioase, până la un fel de bong-uri antice 😀😀😀


 

Chiar dacă nu am putut intra cu toții, mi-a plăcut tare mult aici. Iar ghidul a făcut o prezentare excepțională, așa că sper să nu îl fi supărat prea tare când am avut următorul dialog de împărțit cu dânsul:
- Bună ziua, cât durează un tur cu prezentare?
- Păi depinde...
- O variantă mai scurtă a prezentării se poate? Știți, copilul...
- Sigur, încercăm, dar sunt atâtea lucruri de descoperit!
- (Mother Rocket, în gând): Oh, snap, e clar... 😀
 După un timp, pe la jumătatea prezentării:
- Știți...se poate și mai repede puțin...să omiteți niște aspecte? Copilul... 😅
După încă un timp, dându-mi seama că pasiunea domnului ghid era mai mare decât transpirația rece care îmi curgea pe șiră gândindu-mă în ce fiară s-o transforma Sfârcolacul și la rândul său, în ce fiară l-o transforma pe ta-su, am început să grăbesc pasul și să ies pe la jumătatea prezentării din fiecare cameră, ușor, tiptil, mai lângă ușă, și mai lângă ușă...
- Doamnă, stați că nu v-am spus despre Tipsia de la Urziceni!
- Îmi ziceți data viitoare!

Uraaa, sunt afară! Și acum să fug repede să îi găsesc până nu e prea târziu!

Când am ajuns afară și i-am văzut veseli pe amândoi (Sfârcolacului i se lipise deja un trenuleț în brațe), îmi venea să îmi dau singură palme că aș mai fi putut sta.
Dar cum în viață se spune că nu este bine să îți provoci norocul de prea multe ori, îi mulțumesc Șefului de Trib că s-a sacrificat pentru fericirea nebunei 😅.

Plecarăm de la muzeu spre cel de-al doilea obiectiv, și anume

Zoo Bucov

Nu am să fac cine știe ce descrieri aici, că nah, știți și voi cum arată o grădină zoologică 😀





După vizita la zoo, complet neinteresantă pentru proaspătul deținător de trenuleț (aș spune ceva despre toți ăștia de vând jucării prin parcuri, dar mă abțin), am zis să vedem și


Parcul Memorial Constantin Stere


Ne-am plimbat pe Aleea Scriitorilor, ne-am bucurat de peisajul de toamnă (l-am vizitat în primul weekend din noiembrie), apoi am descoperit tricicletele, așa că nu am putut rata o plimbare cu ele 😀



 

 

După ce ne-am terminat hălăduiala prin parc, am zis să dăm o fugă și până la 


Grădina Botanică Bucov

Care era la o azvârlitură de băț.
Nu ne-am dus cu speranțe mari. Fiind noiembrie deja, ne-am gândit că vom vedea numai "natură moartă". Și nu, nu mă refer la poze cu mine când spun asta 😀
Am fost plăcut surprinși să găsim o grădină botanică mică, dar foarte bine întreținută, iar toamna reușise să o coloreze în cele mai frumoase nuanțe.




 
 


Dacă tot începe să se arate primăvara, mergeți la Bucov. Este atât de aproape de București, încât nici nu o să vă dați seama când ați ajuns. Și aveți atâtea opțiuni acolo, încât e imposibil să nu găsiți ceva pe gustul vostru sau al picilor.

Până atunci, ca să vă fie mai ușor, puteți urmări Piticii pe poteci și pe Facebook, aici. Tot pe pagina de Facebook puteți împărtăși ideile, sugestiile și experiențele voastre.

Noi începem să lucrăm la itinerarii noi. Promitem să fie interesante 😀

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea