Drumul vinului - partea a II-a: Conacul Bellu și Crama de la 1777

Sau ce am reușit să vedem de pe Drumul Vinului, în care nu am găsit niciun strop de vin ☺

Am apucat să vă promit că revin cu partea a II-a din Drumul Vinului, varianta de mers cu sfârcolacii, întrucât este vorba de muzee.
Iar dacă vă imbie cineva de prin locațiile vizitate cu lucruri de genul: am eu un prieten de-al unui văr care este vecin cu... și care face vin bun, DON'T!
Repet: nu vă băgați, că nu știți ce dușcă de oțet trageți pe gât când ajungeți acasă și vă spune sora voastră că nu este distractiv deloc.

Acestea fiind spuse, am ales ca zonă de data aceasta împrejurimile Urlați-ului / zona Dealul Mare, pe care am setat cinci obiective turistice din care am văzut cu adevărat...două☺

Conacul Bellu

A fost primul obiectiv pe care ne-am dorit să îl vizităm.
Aflat la doar 85 de km de București, este unul dintre cele mai frumoase conace pe care le-am văzut până acum.



Domeniul Bellu este poziționat pe un deal împădurit și este alcătuit dintr-un foișor-culă, așezat la intrarea pe domeniu, din conacul în stil vechi românesc și un parc de aproximativ 5 hectare.

Conacul a aparținut boierului Alexandru Bellu, "precursorul artei fotografice" (multe obiecte care au ținut de această pasiune a sa pot fi văzute în cadrul muzeului amenajat in foișor).

 


De la foișor se urcă puțin pe aleile domeniului până la conac, care este înconjurat de o grădină foarte frumos amenajată.


 


La subsolul conacului se află crama, transformată parțial în lapidarium.


Pentru cei cu puștii după ei, pe domeniu este amenajat și un mic loc de joacă pentru copii, din care abia am putut să il sustragem pe Mărețul Gușteroi.

Tare mult ne-a plăcut aici și plănuim un sequel. Încă ne gândim la denumire. "Păzea, familia Rachetă se întoarce!" sună bine...☺

De la Conacul Bellu am făcut zece minute până la

Conacul Urlățeanu

Unde din păcate am găsit închis. Ulterior am aflat că ar fi trebuit să sunăm / să facem rezervare înainte.
Cu toate acestea, ne-am bucurat de peisajul extraordinar de frumos de toamnă, de culorile sale și am admirat conacul și viile care se întindeau de jur împrejurul său.

 

 

Am plecat de aici cu gândul că vom ajunge la

Crama Basilescu

Unde am și ajuns, dar... surpriză! Era închis și aici. Acum nah, cât succes să aibă și megastarul?
Megastarul, adică eu. Despre mine este vorba, în caz că nu v-ați prins. ☺
Am avut însă noroc de o vreme minunată și niște peisaje pe măsură.

 

Acum ghiciți ce s-a întamplat mai departe după ce am plecat de la Crama Basilescu spre

Mănăstirea Jercălăi

Ați ghiciiiit! Era închis spre renovare. 😂
Și nimeni nu s-a gândit să scrie lucrul ăsta undeva, oriunde, pe marele world wide web.



Așa că ce să facem și noi aici: am coborât din mașină, am exorcizat puțin sfârcolacul și apoi am dat iar pinteni căluțului metalic, ca să putem ajunge în timp util la

Crama de la 1777 din Valea Călugărească

Unde ce credeți? Am găsit DESCHIS!
Ieeei, iupiii, avem ce vedea!

Ce este de fapt Crama de la 1777? Așa cum îi spune și numele, este o cramă din anul 1777. 😂😂😂
Reconstruită și restaurată, care adăpostește un întreg muzeu cu instrumente și utilaje vechi folosite în procesul de vinificație, un atelier de dogărie, o expoziție etnografică, precum și o vinotecă cu vinuri premiate din zona Dealu Mare (vă spun eu că asta cu vinoteca a fost mâna destinului, ca să îmi facă în ciudă că fusei pe drumul vinului și singurul vin găsit a fost de expoziție/muzeu 😒



Un muzeu foarte frumos, foarte bine întreținut, cu un muzeograf de excepție, asta am găsit aici.
Iar povestea cramei spusă de doamna muzeograf m-a captivat în așa fel, încât am uitat să mai fac și poze, așa că va trebui să vă mulțumiți cu astea trei. 😂

Din punctul meu de vedere aceste două locații în care am găsit deschis sunt suficiente pentru a vă crea o excursie de o zi. Dacă mai puneți și o oprire la masă, cam aceea este ziua. Și vă garantez că va fi o zi frumoasă, indiferent că decideți să le vedeți pe timp de vară sau pe timp de toamnă.
Nu v-aș recomanda să le vedeți iarna. Nu de alta, dar ar fi păcat să nu vă bucurați de culorile dealurilor și ale viilor.
În afară de asta, avem planuri și pentru iarnă, aici pe blogulețul meu de mare influensăriță în devenire. Deci geana pe blog, ca nu cumva să pierdeți ceva! 😁

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea