Conacul Brătianu - Vila Florica

Libertateee!
O zi de hălăduială fără Sfârcolac!
Mulțumescu-ți ție, Doamne, că m-ai lăsat să îmi aud gândurile!
Am vizitat în sfârșit un conac fără să îmi fie teamă că au intrat elefanții în magazinul de porțelanuri.
Acum că i-am dus totuși lipsa Sfârcolacului, nu mai spun. Dumnezeu să le înțeleagă pe femei: dacă merg cu copilul, ar vrea singure, dacă merg fără copil, le e dor de odor. Femeile astea nu știu niciodată ce vor 😊.

Am ales totuși o locație foarte aproape de București, ca în cazul în care "arde" ceva sau încurcă Șeful de Trib mâncarea copilului cu cea a pisicii să pot să mă catapultez repede înapoi:


Conacul Brătianu - Vila Florica

Care se află la aproximativ 5 km înainte de intrarea în Pitești și la 4 km de un alt obiectiv pe care l-am recomandat cu drag aici pe blog, Conacul Goleștilor, în comuna Ștefănești, Județul Argeș.


Situată pe un deal împădurit / parc dendrologic, foarte îngrijit și plin de alei asfaltate și denumită astfel în memoria primei fiice a familiei Brătianu, Vila Florica, construită în stil neoromânesc, este considerată unul dintre cele mai frumoase domenii boierești din țară.




Am pășit pe domeniul Brătienilor într-o mireasmă de ciorbe și mâncăruri gătite (vila are restaurant situat la etaj, pe terasă), de mai aveam puțin și mă transformam în câinele lui Pavlov. Am vizitat întreg conacul fiind înconjurată de un miros "suav" de ciolan cu fasole. La cum mirosea, sigur era ciolan dintr-acela fiert bine, de se desface singur de pe os, cu mult șorici..., fapt pentru care mi-a fost cam greu să mă concentrez pe întreaga prezentare a muzeografului 😊

Ce pot să vă spun este că vila este excelent întreținută. Nu s-au păstrat toate elementele originale ale conacului, pentru că acesta a trecut și prin mâinile comuniștilor care au distrus de la piese de mobilier, obiecte de interior și cărți.

Din păcate, din cauza comuniștilor nu a mai rămas mai nimic din ceea ce Argetoianu numea "cea mai însemnată bibliotecă particulară din România".

În biblioteca de la parter a mai rămas însă o piesă de mobilier foarte valoroasă, o masă din lemn de cireș pietrificat datată din sec XVI.


Ce mi s-a părut foarte interesant este modul în care au fost "împletite" muzeul ca obiectiv turistic și funcționalitatea conacului. De ce spun asta? Pentru că vila este muzeu, dar în același timp aici te poți caza. Vreți să știți ceva și mai interesant? Te poți caza chiar în camerele lui Ion și Pia Brătianu, în care se intră direct din biblioteca - muzeu. How cool is that? Șefule de trib, păzea! Ți-am pus gând rău! 😊😊😊

Din biblioteca de la parter se intră într-un salon de primire în care s-au păstrat scările interioare originale, plafonul, lambriurile din lemn de cireș și stejar și banca din lemn de cireș dintr-un singur trunchi.


În salonul de primire am descoperit-o și pe doamna dropie 😊


Din salonul de primire se intră în alt salon / living mai mic.


Tot la parter se află și salonul oriental, ale cărui obloane originale s-au păstrat până în zilele noastre.


La etaje se poate vedea biblioteca suspendată, terasa acoperită și biroul lui Ionel Brătianu.
Iarăși foarte interesant, camerele copiilor în care se intră din biblioteca suspendată sunt și ele oferite spre închiriere / cazare.





Dacă prindeți timp frumos, nu ratați o plimbare prin parc și spre vărful dealului unde se află grupul statuar "La Vulturi", care-i reprezintă pe cei trei frați Brătianu.




Ah, am uitat. În drumul înapoi spre casa am trecut și pe la Conacul Dinu Lipatti. Care mi-a lăsat un gust amar. Am nimerit în timpul programului de vizitare, conacul era deschis, dar înăuntru nu era absolut nimeni. Am văzut așadar doar camera principală (nu știu dacă se mai vizitau și alte camere), dar mi-a lăsat impresia de loc neîngrijit (geamurile erau cleioase, nespălate din Mezozoic, o mulțime de muște și gâze moarte ședeau cu burta în sus pe la colțuri, pânze de păianjen, iar curtea era plină de câini și căței plini de puricei).





Cam asta fu ziua mamei Rachetă fără Tămbălău / Balastieră / Sfărcolac după ea.
Dar trebuie neapărat să revin la Conacul Brătienilor. Data viitoare cu tot cu o cazare. Prea e fain. 😊

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea