Ce poți vedea în Ilfov, partea I: Pasărea - Găneasa - Pustnicu


Ieeeii, s-a dat drumu la elefanți!
(elefant=obez după carantină, dornic de evadare).

Fuserăm așadar în drumeție de trei persoane din aceeași familie în zona metropolitană Ilfov. 😊
Am ales de data aceasta ieșirea din București dinspre frumosul nostru cartier de rezidență, Pantelimon. 😁

Prima oprire a familiei Rachetă a fost în cel mai drag loc al meu din întreg Ilfovul, adică la


Mănăstirea Pasărea


Să vă spun de ce îmi place mie atât de mult aici?
Ok, fie...las de la mine și vă spun 😂

În primul rând ar fi locația, mult mai puțin aglomerată decât ieșirea prin nord din București, faptul că zona este plină de păduri și lacuri și că poți cupla mai multe obiective într-o ieșire, mai ales daca ești cu Sfârcolacul după tine.
Iar de la ieșirea din București până la Mănăstire sunt doar aproximativ 10 km, drumul fiind excelent și pentru cei care preferă o plimbare pe bicicletă. Nu. Nu noi suntem aceia, întrucât Mama Rachetă a ajuns la venerabilă ei vârstă fără să știe să folosească acest instrument, care zice-se că ajută parțial la îndepărtarea osânzei. Bine, Mama Rachetă se împiedică și din picioare, așa că mai bine țineți bicicletele departe de ea 😀

Să fie apoi minunata livadă de cireși care străjuiește intrarea în Mănăstire și la umbra cărora te poți ascunde în zilele calde?


Nouă ne place tare mult că în mijlocul livezii se află locul preferat al Sfârcolacului: foișorul, sub care ne-am ascuns de multe ori de soare. 
Adorăm "feeling-ul" pe care îl avem în acest loc, în care lumea vine cu păturica să stea sub vișini (mulți părinți cu copii) și ne place că ori de căte ori am venit aici nu am văzut pe nimeni cu "sacoșa" la vișine. 😊


Mănăstirea în sine este un monument istoric de sec XIX, care adăpostește moaștele Sf. Pantelimon, Sf. Mucenic Mina și Sf. Mercurie. În cimitirul mănăstirii este înmormântat sculptorul G.D. Anghel.



Ce îmi mai place aici este felul în care este organizată mănăstirea (cam în același mod în care este organizată și Mănăstirea Țigănești) și anume în loc de chilii, fiecare măicuță are căsuța ei foarte bine întreținută și plină de flori. Astfel că o dată intrat pe poarta mănăstirii, este ca și cum ai intra într-un adevărat sat/univers al lor, plin de liniște, flori și meșteșuguri.





Și pentru ca mâncăul familiei aka pofticioasa a' mare să fie pe deplin satisfăcută, aflați că de la magazinul din interiorul mănăstirii puteți cumpăra chiar și prăjituri de casă făcute de măicuțe, sărățele și cornulețe 😀 Yum!


Ce am aflat abia acasă, după ce am venit este că aici în noaptea de Înviere, credincioșii, împreună cu preoții și măicuțele se roagă în subsolul mănăstirii, într-o încăpere mortuară, în care sunt așezate craniile maicilor care au trăit aici. 😰 Am avut grijă să afle și Șeful de Trib acest amănunt, că și așa m-a tot pisat la cap într-o vreme că vrea să mă plimbe prin Pădurea Baciu din Cluj. Eu cred că vrea să scape de mine și cuvântul "dispariții misterioase" i-a dat idei, dar nah, îi acord prezumția de nevinovăție momentan. 😅

Am plecat de la mănăstire spre următoarea noastră destinație aflată la doar 2,5 km distanță de Pasărea, adică la


Schitul Găneasa / Lacul Cozieni


Aveți grijă să verificați harta bine pentru că în zonă nu este semnal la telefon (ceea ce pe mine m-a bucurat nespus). Vă puteți ține după indicatoarele de "pescuit Cozieni", "balta Cozieni" etc 😀

Schitul este deschis în anul 2000, dar nu este foarte cunoscut și rar se întâmplă să dați și de alți vizitatori. Sunt șanse mult mai mari să dați de pescari decât de vizitatori ai schitului.


De ce ne place nouă aici? 
Pentru că este liniște. O liniște infinită, care nu e spartă decât de ciripit de rândunele.
Și e frumos foc: ai loc de reculegere, lac, pădure...


Am plecat de la Găneasa pentru că dacă tot eram atât de neieșiți, ne propusesem să dăm o tură scurtă și prin 

Pădurea Pustnicu


Ceea ce am și făcut: Sfârcolacul a aruncat cu trenulețul, Mamei Rachetă i-a ieși ficatul alergând după el, Șeful de Trib a preluat ștafeta...

Și ca să încununăm cu succes o zi de drumeții, am dat o tură și până în Raiul Mamei Rachetă, adică până la

Serele de flori Brănești

De unde Mama Rachetă și-a (supra)populat balconul cu tot felul de frumuseți.


 

Dacă aveți de gând să faceți același lucru, vă vând un pont: luați-vă o lădiță de acasă, pentru că noi iar am uitat și a trebuit să transportăm ghivecele de flori în portbagaj, printre trotinete și bicicleta Sfârcolacului 😊 Și nu vă faceți griji, prețurile sunt mult sub cele ale pieței, între 5 și 30 de lei (cel puțin la cele cinci soiuri de flori achiziționate de noi).

Dacă vreți să știți cum ajungeți la sere, e simplu: pe waze sau google maps căutați "sere Brănești" și veți ajunge fix pe strada Florilor. La propriu. 😊

Șeful de Trib nu știe încă, dar Mama Rachetă a mai identificat o mulțime de alte sere și pepiniere în jurul Bucureștiului, pe care are intenția de a le "vizita" la următoarele ieșiri/drumeții prin Ilfov. 😂

A fost o ieșire pe cinste după atâta stat în casă, am evitat și aglomerația din parcuri și ne-am încărcat bateriile. Și balconul 😂
În toate destinațiile de azi se poate merge lejer cu bicla/trotineta/tricicleta. În afară de plimbarea prin pădure, peste tot au fost drumuri bune, asfaltate și pustii, deci numai bune pentru o zi de distanțare socială.

Așa că spor la drumețit în grup de maxim 3 persoane! 😉


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea