Excursie de o zi în zona Câmpulung Muscel: Barajul Râușor, Cabana Voina, Mausoleul Mateiaș și Schitul Dragoslavele

Ieeeiii, libertateeee!
Nici nu s-a dat bine drumu la elefanți (prin elefanți a se înțelege obezii de carantină), că l-am băgat urgent pe Șeful de Trib în Stare de Alertă, așa că puserăm împreună la cale un itinerariu la care am tot adăugat și am scos obiective, până a ieșit excursia pe care o voi descrie mai jos.
Am ales de data aceasta ca destinație zona Câmpulung.
Să ne aduceți aminte dacă mai alegem excursii cu ieșirea spre Pitești să plecăm noaptea, pentru că am făcut o oră doar cât am traversat Bucureștiul de la est la vest.😊
Ne-am propus să plecăm din București la ora 09.00, dar până ne-am sucit și am făcut trei tipuri de mic dejun că poate o mânca Sfârcolacul măcar unul, ceea ce nu s-a întâmplat, se făcu de 10.30 când plecarăm. Dar noi nu ne stresăm. Am făcut de multă vreme pact să tratăm cu chilleanu' situațiile neprevăzute, care vorba aia, sunt cu nemiluita o dată ce se înmulțește familia. 😁
Iar dacă în această excursie am putut vedea peisaje precum acesta, mă declar pe deplin mulțumită 😲


În funcție de cât de aprigi sunteți de picior sau de câți sfârcolaci aveți la purtător, puteți face excursia într-o zi sau două. În titlul articolului noi am pus doar locațiile care ne-au plăcut la nebunie și care merită cu desăvârșire atenția voastră, dar voi scrie și despre ce alte locuri am vizitat (sau am încercat să vizităm) în această excursie, dar care dintr-un motiv sau altul nu ne-au încântat la fel de mult.

Pentru a compara mai bine datele, am să vă las aici harta cu propunerea noastră pentru voi, cât și harta cu toate locurile văzute de noi și alegeți voi ce credeți că este mai bine pentru voi 😊



Am să vă spun că noi am început cu

Mănăstirea Aninoasa


Nu, Mănăstirea nu este în titlu și în lista de propuneri. Și am să vă spun și de ce. Dar întâi să vă spun de ce ar merita.

Aninoasa este singura mănăstire argeșană cu aspect de fortificație și este o adevărată lecție de istorie. Este construită în stil brâncovenesc de către boierii Vlădescu (pietrele tombale ale familiei Vlădescu aflându-se chiar în incinta mănăstirii) și este pictată de către Pârvu Mutu, un cunoscut pictor cantacuzin.


Mănăstirea este o adevărată grădină cu flori, extraordinar de bine întreținută.

 



Citisem înainte de a ajunge aici că măicuțele de la Aninoasa sunt recunoscute pentru produsele tradiționale preparate: miere, siropuri de fructe, lactate mănăstirești.

Și acum să vă spun sincer: nu am apucat să mă bucur de frumusețea mănăstirii, de povestea ei, de produsele tradiționale (așa speram la un cașcaval dintr-ăla bun...) pentru că era plin de cerșetori, prieteni. Plin! Abia scăpam de unul, ziceam că pot să respir și eu și să mă bucur de priveliște, că mă lua următorul în primire. Și mai aveau și tarif fix: 10 lei. Oamenii hotărâți, nu așa! 😂Curtea era plină de ei iar noi eram singurii vizitatori de la acea oră. Deci nu puteți decât să vă imaginați. M-au însoțit chiar până la mașină. 😒 Deci singura istorie aflată de la Aninoasa a fost: sunt bolnav și vreau 10 lei, am nevasta bolnavă, am copiii bolnavi etc. Așa că din păcate am fugit mâncând pământul, mai ales că fix când aveam eu chef mai mare de plimbare prin curte a intrat o șleahtă de vreo șapte inși (probabil se dăduse alarma în vale că au venit turiști) și am avut așa, o senzație cum că nu aș rezista la alte șapte povești de boli și copii nemâncați. Eu fugeam spre mașină cu copilul și ei după mine, ca în filmele cu Mr. Bean 😂

Deci recomand mănăstirea Aninoasa celor cu nervi tari și multă răbdare. 😅
Păcat de loc. Că este extraordinar de frumos.
Și ca un om hotărât ce sunt, acela a fost momentul în care am șters instant și Nămăești-ul de pe listă, că era și Mănăstirea de la Nămăești pe lista de obiective, dar îmi spusese o prietenă de a vizitat-o anul trecut că e plin de oameni care cer milostenie și am zis că nu mai rezist la încă un asalt. O văzusem oricum acum câțiva ani și îmi aduceam aminte că era o curte mică și un loc relativ strâmt, așa că nu exista strategie de scăpare fără circ de acolo. 😁

Următorul obiectiv pe listă a fost

Castrul roman de la Jidava


Care era "puțin" închis. 😂😂😂
Că așa e în tenis, mai dai și rateuri.

Sunasem dinainte pe toate numerele de telefon de la Muzeul/Consiliul Județean Argeș, dar nu am avut noroc să și răspundă cineva, așa că am aflat acolo, la "locul faptei": o dată cu ieșirea din Starea de Urgență, s-au redeschis muzeele și obiectivele care țin de Câmpulung, nu și cele care țin de CJ/Pitești. Iar Castrul nu este în administrarea locală a municipiului Câmpulung. Vedeți? E o întreagă filosofie și cu muzeele astea. Viață grea de influențăr, ce mai...😂😂😂

Pentru că micuțul castor rămas fără dinții de lapte nu a îngurgitat nimic la micul dejun, bineînțeles că i s-a făcut fomică. 🙈
Așa că ne-am îndreptat de urgență către

Orașul Câmpulung

Unde am căutat vreme de aproximativ o oră un restaurant deschis, altul decât șaormăriile sau covrigăriile prezente în număr destul de mare. Am găsit în final o pizzerie deschisă și am purces la a mânca pizza din cutie pe bancă în fața primăriei, mulțumindu-i lui Dumnezeu că încă trăim după minunata pizza cu parizer și ou fiert. Adică da, am mâncat ca aurolacii. Că așa e la Covid. Mănânci ce și unde poți. 😂 Păcat, pentru că sunt restaurante destul de faine în oraș, dar erau închise toate.

Am făcut și căteva poze cât ne-am "plimbat" hămesiți după un restaurant.


Apoi am "vizitat" de urgență magazinele cu mașinuțe. Că așa am avut noi noroc în viață. Să fie închis la potol, dar deschis la nevoi stringente, precum mașinute, elicoptere, cubulețe. Și care să le mai etaleze și la stradă, ca să putem să trecem prin episoade de exorcism.

Apoi cu stomacul aproape plin (voiam să spun fericit, dar gândul la oul ăla aproape proaspăt din pizza nu-mi dă pace) și mașinuțele la purtător, am intrat o tură și la Biserica Bărăția, căci nu puteam rata un edificiu de secol XIII (bine, ce mai este acum în picioare datează din sec XVII).


 

Câmpulung este un orășel frumos, dar destul de aglomerat și înghesuit. Am găsit cu greu de exemplu un loc de parcare, deși cred că eram singurii turiști de la ora aceea din oraș. Știu din alte dăți în care doar am traversat orașul, că în zilele de weekend, non-covid, circuli cu mașina cu viteza melcului.

Plecând din oraș, ne-am îndreptat de fapt către prima destinație pe care o recomandăm din tot sufletul,

Mausoleul de la Mateiaș



Cred că am mai fost la Mateiaș când eram foarte mică. Oricum nu-mi aminteam mare lucru.
Locul este destinat tuturor categoriilor de vârstă, cu precădere însă elevilor de clasa a IV-a, care învață istoria românilor (în cadrul vizitei este și o simulare de luptă din timpul Războiului de Întregire Națională).



Taxa de intrare este de 6 lei pentru adulți (doar dacă se vizitează interiorul).
Expoziția interioară este formată din doua săli. În cea dintâi sunt consemnate momente și diverse obiecte din cadrul Primului Război Mondial.


În cea de a doua sală se află o dioramă, cu simulare, ce reprezintă luptele de pe dealul Mateiaș. 



Ieșind din cele două săli muzeale, se urcă mai sus, la mausoleu.


La parter, se află sala și cupola decorate în mozaic.


De aici se coboară în cripta cu plăcile de marmură pe care sunt scrise numele celor 2100 de eroi și osuarul.


Și ce credeți? Bineînțeles că și la Mausoleu e o gheretă cu mașinuțe! Da, frate, nici aici nu am scăpat!
Nu știu dacă ne-a rămas gentuță sau buzunar fără mașinuțe din excursia asta...😂
Partea bună este că și aici am fost singurii vizitatori. Nu degeaba am ales zile de început de săptămână. 😉

De la mausoleu am făcut cca 15 minute până la unul dintre cele mai frumoase locuri văzute,


Schitul Dragoslavele


  
Pe care l-am denumit "portita spre Rai". Atât de frumos este și atât de mult ne-a plăcut aici. 😊
Și am fost și de data aceasta singurii drumeți/vizitatori. De fapt, singurii oameni, întrucât nu am găsit pe nimeni la schit. Dar vă spun că atâta frumusețe și liniște, întreruptă doar de ciripit de păsărele, rar mi-a fost dat să văd.

 
Am zis că liniștea era întreruptă doar de păsărele? Mă scuzați... Și de Sfârcolac care a fost mega fericit și s-a tăvălit prin toată iarba de la schit și prin balegile văcuței din curtea schitului. 😂


Ah, da, din când în când mai spărgea și Mama Rachetă liniștea cu câte un "ce frumos este aici" sau "te duci singur acasă, eu rămân aici". 😂😂😂


 

Am plecat cu strângere de inimă de la schit spre următoarea noastră destinație,


Barajul Râușor


Tocmai atunci când am spus că am găsit Raiul la schit, mi-a fost apoi dat să văd așa ceva😍
De la schit la baraj am făcut aproximativ 30 de minute.
Ce-am mai făcut noi pe baraj? Ne-am dat cu trotineta, bineînțeles. 😊

Dacă tot am ajuns la baraj, ar fi fost și păcat să nu mai mergem încă 7 km până la


Cabana Voina


Care era închisă, din cauză de Covid, dar oricum noi voiam peisaje, nu cazare la cabană 😁






Pentru amatorii de cort/rulotă (nu noi), să știți că e un fel de camping acolo. Și era la lume...
Când s-o inventa cortul cu căldură și baie în el, mă bag și eu la campat. Știu, e varianta de glamping unde dai vreo 150 de euro de persoană pe noapte. Nu, mulțumesc. Rămân la varianta de hotel/pensiune. Call me old school. 😂😂😂

Acestea fiind spuse, ziua noastră de hălăduială s-a încheiat.
Plecați din București la 10.30, ajunși înapoi acasă la 21.30. Dacă nu se redeschid restaurantele curând, ieșiți mai bine și ca timp și ca bani și ca ce vreți voi dacă mâncați la benzinărie. 😂

Spor la hălăduit/drumețit!





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea