Excursie de weekend în județul Brașov: partea I- Orașul Brașov

După atâta stat în casă, simțeam o nevoie acută de drumeții, de munte, de natură, de verde crud, așa că am ales să plecăm un weekend (de vineri până duminică) în Brașov.

Am ales varianta pe care o alegem de obicei în Brașov, cu sau fără pandemie, aceea de a închiria un apartament într-unul dintre ansamblurile rezidențiale nou construite. De data aceasta ne-a salvat aplicația Airbnb. 😊

De ce alegem varianta de apartament închiriat? Pentru că avem parte de liniște (fără uși trântite prin pensiune la ore de liniște, fără gălăgie), pentru că avem toate facilitățile pe care le-am avea și acasă și nu în ultimul rând pentru că nu ne facem griji cu parcarea, care în Brașov mi s-a părut mereu a fi puțin problematică.

Acestea fiind spuse, prima zi, vinerea în care am ajuns în Brașov, am dedicat-o exclusiv orașului în sine.
Dacă este să faci un research rapid pe internet sau să întrebi pe cineva ce este de văzut în Brașov, toți te vor "lovi" cu Piața Sfatului, Biserica Neagră, Strada Sforii și Tâmpa.
Prieteni, pot să vă spun că am trăit degeaba până la vârsta asta, pentru că am descoperit și eu, în sfârșit, miezul din gălușcă, și anume faptul că Brașovul ascunde o mulțime de alte obiective decât terasele, cârciumile și Piața Sfatului. 😂😂😂
Am descoperit așadar obiective care ne-au permis să rămânem în zona de istorie, în zona Brașovului medieval, dar ne-am bucurat în același timp de peisaje și natură. Haideți să vă spunem ce am apucat să vedem noi într-un tur de forță de doar patru ore:


Bastionul Postăvarilor

Aflat în zona denumită "Promenada de sub Tâmpa" (pe o coasta inferioară a Tâmpei), împădurită, asfaltată și amenajată foarte frumos cu băncuțe, precum un parc, Bastionul Postăvarilor este una dintre construcțiile vechii cetăți Brașov care s-a păstrat excepțional de bine.


Construit în secolele XV-XVI, el a parținut inițial meșterilor aurari, după care a fost preluat de către breasla postăvarilor.



Zice-se că s-ar vizita de marți până duminică, între 10 și 17. Noi nu l-am găsit deschis, deși am ajuns la el la ora 16, așa că am făcut "băiță" la picioare în toate băltoacele întâlnite, ne-am trântit în iarba udă și ne-am umplut de noroi. Într-un fel a fost bine, pentru că dacă am fi apucat să intrăm și în interior, ne-ar fi prins și o frumoasă furtună cu grindină. 😂
Pe care astfel am ratat-o, grindina ținându-ne companie pe drumul făcut de data aceasta cu mașina până la


Bastionul Țesătorilor


Unde am ajuns murdari ca ultimii porci.
Rușinea noastră însă nu a ținut mult. Cum ar veni, nu a avut timp să țină, pentru că a trebuit să vină rușinea numărul doi, în care Sfârcolacul înnoroiat a început să tragă de noi că vrea afară pentru că s-a plictisit 😂.
Așa că a trebuit exorcizat puțin cu duhul blândeții ca să putem să ne continuăm vizita.
Asta o spun pentru valoarea morală a familiei și valoarea "literară" a textului. în realitate, exorcizarea a însemnat că iar am vizitat pe rând un obiectiv. 😁


Bastionul actual datează din 1750 și așa cum îi spune și numele, el a fost apărat și întreținut de către breasla țesătorilor, începând cu 1421, în mai multe etape.
Se poate vizita de marți până duminică, între orele 10 și 18.


 

Bastionul adăpostește expoziția permanentă "Cetatea Brașovului și fortificațiile din Țara Bârsei", care conține machete ale cetății și diferite arme, dar nu numai.
Mai multe detalii despre istoria sa puteți găsi aici.


Am plecat de la Bastionul Țesătorilor spre următoarea noastră țintă, adică spre


Bastionul Graft,


aflat la poalele dealului Romurilor, oarecum în vecinătatea Bisericii Negre.
Noi am folosit aplicațiile mobile pentru a ajunge la el, care ne-au băgat printr-un soi de gang/arcadă adiacentă Bisericii Negre. Dealul se înalță în spatele caselor aflate chiar la bulevardul principal (George Barițiu).


Când am ajuns aici, a început o ploicică mocănească a-ntâia, care să încununeze cu succes petele de noroi și iarbă de pe Sfârcolac 😅
Am reușit să facem poze de la distanță, să se vadă mai puțin proporțiile dezastrului 😂


Bastionul Graft a fost al șelarilor, iar informații despre istoria bastionului puteți găsi aici.
Graft înseamnă șanț, pe sub bastion trecând un canal artificial menit să devieze apa izvoarelor care traversau orașul, canal care servea și ca apărare.



Pe scările de lângă bastion se poate urca la Turnul Alb, turn pe care noi l-am ratat, având în vedere faptul ca ploaia făcuse destul de alunecoase treptele și ne-a fost teamă pentru Sfârco.
Am decis însă dacă tot suntem în zonă, să urcăm la


Turnul Negru


Bine, ca să fim sinceri, habar nu aveam pe unde urcăm, am văzut un pod, un drum care urca pe deal și pe principiul "what this button does?" ne-am gândit că e momentul să ne umplem și mai mult de noroi și să ne plouă și mai bine. Că decât să alunecăm pe scări, mai bine pe moale, pe noroi. 😂



De sus de la turn aveți o panoramă foarte faină asupra orașului și a Bisericii Negre.
Teoretic turnul s-ar vizita și pe interior, practic cred că era trecut bine de ora 18 când am ajuns noi 😁

 

Dacă aveți ceva mai mult timp decât am avut noi (pe la ora 16 am început "turul de forță"), mergeți și la Turnul Alb, că este în aceeași zonă cu bastionul Graft și Turnul Negru, iar apoi dați o tură și pe la Cetățuia de pe Straja. Noi am încercat, dar fix când am ajuns acolo, ploicica mocănească s-a transformat în furtună, așa că ne-am întors cum am plecat.

Recunosc că de data aceasta nu ne-am organizat excepțional, am plecat foarte târziu din București, apoi până ne-am cazat, până am găsit un loc de unde să ne luăm mâncare, până am mâncat... Ora 16 este o oră destul de târzie pentru vizite turistice, având în vedere că majoritatea obiectivelor au program doar până la 17.

Ah, am uitat... Dacă ar fi să mă mut vreodată din București în alt oraș, Brașovul este acela. Sau Codlea, dar pentru a afla de ce, trebuie să fiți pe fază la următoarele articole. 😅

Spor la hălăduit fără declarație (noi am avut 😁)!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Conacul Drugănescu, o oază verde în apropiere de București

Mănăstirea Crasna: drumeție ușoară pentru copii și peisaje de vis, la doar 50 de km de Ploiești

Zece locuri de vizitat în orașul Râmnicu Vâlcea